måndag 23 oktober 2017

Nya brevvänner!

När jag var liten hade jag många brevvänner. Jag kommer så väl ihåg känslan när jag öppnade postlådan och såg ett tjockt brev i någon fin pastellfärg som låg där och väntade på mig. Jag sparade alla mina brev i en pärm och den pärmen finns fortfarande kvar i mitt barndomshem. 

Den här terminen har örnarna också påbörjat en karriär som brevskrivare. Vi har nämligen skaffat oss brevvänner i Finland. Varje elev i örnklassen har fått en egen brevvän som går i årskurs tre i Zacharias Topelius skola i Helsingfors. 

Hittills har vi hunnit skriva en omgång brev till Helsingforsbarnen. Såhär såg det ut när vi fick vårt första svarsbrev från dem! Ivern och spänningen var påtaglig, oj oj så det är roligt att få en alldeles egen brevvän! Vad hade de skrivit? Vad ville de veta om oss?























Roligt att lära känna nya personer! Dessutom finns det ju chans att träffa sin brevvän i verkligheten på årskurs fem - då åker ju örnarna iväg till Finland för att tävla i Stafettlarnevalen! 

Men innan dess ska vi skriva många fler brev! Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar